Conferencia Academia Nacional de Agronomía y Veterinaria 2017

Por la Dra. María Elena Álvarez, CIQUIBIC

La Dra. María Elena Álvarez brindará la Conferencia “Regulación epigenética de las defensas de plantas contra patógeno” en la La Academia Nacional de Agronomía y Veterinaria a realizarse el miércoles 27 de Octubre, a las 18:00hs, en el Salón de Actos de la Academia Nacional de Ciencias (sito en Av. Vélez Sarsfield 229).

la Dra. Álvarez, es Bioquímica (1985) y Doctora en Ciencias Químicas (1992) de la Facultad Ciencias Químicas de la Universidad Nacional de Córdoba (UNC).

Actualmente es Profesora Asociada en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC, Investigadora Principal en la Carrera de Investigador Científico de CONICET, y se desempeña en el CIQUIBIC (UNC-CONICET).

Su trabajo de investigación se centra en las bases moleculares de la resistencia a patógenos microbianos en Arabidopsis.

Dr. María Elena Álvarez will give the Conference “Epigenetic regulation of the defenses of plants against pathogen” at the National Academy of Agronomy and Veterinary to be held on Wednesday, April 27, at 6:00 pm in the Hall of Acts National Academy of Sciences (located in Av. Vélez Sarsfield 229) ..

Dr. Álvarez, is Biochemist (1985) and PhD in Chemical Sciences (1992) of the School of Chemical Sciences of the National University of Cordoba (UNC).

She is currently an Associate Professor in the Faculty of Chemical Sciences of UNC, Principal Investigator in the Career of Scientific Researcher of CONICET, and works at CIQUIBIC (UNC-CONICET).

His research work focuses on the molecular basis of resistance to microbial pathogens in Arabidopsis.